Pàgines

dissabte, 10 de desembre del 2016

Ressenya SAC: Gimcana poètica.



La Gimcana poètica va ser una activitat a la que vam assistir les alumnes de l’assignatura Formació Literària per a mestres durant la Setmana d’Activitats Complementàries de la Universitat de València. Aquesta activitat va estar organitzada per la nostra mestra Nuria Olmos.



La gimcana consistia en superar en grup cinc proves relacionades amb la literatura i amb la educació literària. La primera prova, “traca de rimes”, consistia en crear una poesia a partir les rimes que havíem pensat per a una paraula. La segona prova, “poema objecte protesta”, consistia en crear poesia a partir d’un objecte. La tercera prova, “cal·ligrama feliç”, consistia en crear un cal·ligrama que transmetria “bon rotllo” i alegria. La quarta prova, “redolins de colors”, consistia crear dos cartells en els que escriguérem frases motivadores sobre l’educació. I finalment, la quinta prova, “versos molt sentits”, consistia en llegir una poesia amb el to de veu que et tocara com, per exemple, alegria, tristesa, mandra... Per cada prova superada conseguies una part d’un poema i, finalment, amb tots els trossos podies construir el poema. 


Al meu parer, aquesta va ser una activitat molt interessant i entretinguda, ja que amb les diverses proves que s’havien de superar s’utilitzava la creativitat de cada participant del grup. A més a més, em pareix una activitat molt interesant per realitzar amb els alumnes per poder fomentar el seu interès per la lectura i per la poesia. Pel que fa a l’utilitat didàctica de la gimcana, pense que ajuda a desenvolupar la creativitat, el respecte mutu, el pensament crític, la tolerància, ja que hi ha que debatre quines idees són millors, l’ autoconeixement i d’altra banda, ajuda a adquirir un llenguatge determinat, i aporta entreteniment. A més, és important destacar la qualitat d’aquesta activitat per a ensenyar mitjançant la poesia, és a dir, l’alumnat aprèn a crear poesia però de manera creativa, divertida i innovadora.




Finalment, dir que deuria promoure’s molt més aquest tipus d’activitats, tant en l’àmbit escolar com en l’àmbit d’oci, ja que és una activitat molt interesant per ensenyar la poesia als més menuts i fer-los estimar-la. Cal destacar que aquesta activitat conté els tres principis fonamentals per a l’ Educació Literària, és a dir, té una estètica que atrau a l’alumnat, s’adequa al “lector” model i té el que s’anomena component educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada