Aquesta
activitat es va realitzar durant la setmana d’activitats complementàries en les
diferents classes de la Facultat de Magisteri. Quan vam arribar ens van
distribuir en grups de deu persones, cadascú amb un color que identificara al seu grup, en
el nostre cas el color verd. Després vàrem anar a la classe on es duria a terme
primera activitat,la qual consistia en fer un cal·ligrama amb un poema per
després provocar un somriure en els estudiants de la universitat i més tard
posar-ho en un lloc visible de la facultat. Nosaltres vàrem fer un cal·ligrama
amb el dibuix d’una merda, i el resultat va ser satisfactori, puix vàrem
provocar molts somriures.
Per a la següent
activitat haguèrem de fer dos cartells colorits amb cadascú un consell inventat
amb la forma literària d’un refrany que foren destinats als mestres. després
haguèrem de posar els cartells en un lloc visible de la universitat. Un dels
nostres refranys era Bon docent, xiquet
content.
Una vegada vam
finalitzar aquesta activitat vam tindre que llegir entre tot el grup un poema
de la forma més entusiasta i expresiva posible. Nosaltres vàrem recitar dos
versos dos persones alhora mentres una altra persona del grup ens grabava.
Més tard fèrem
una activitat en la qual haguèrem d’escollir una paraula de la que se'ns oferia
i havíem de pensar en paraules que rimaren amb aquesta per després fer un poema
amb les paraules. Escollirem la paraula flor i vam pensar dos paraules per cada
component del grup. Vam intentar pensar paraules que a més de rimar amb la
paraula flor tinguèren alguna relació amb aquesta per ficar-la en el poema. Les
paraules les escriguèrem en xicotets fragments d’una cartolina verda i les
ficàrem penjades d’una corda que eixia de la paraula “flor”. Per finalitzar
aquesta activitat llegírem el poema a la professora i el penjàrem junt al
cartell de la paraula “flor”.


Per últim férem
una espècie de quadre creat amb objectes que trobàrem per fer una crítica a
alguna cosa que no ens agradava. Nosaltres criticàrem els retallades en
educació a la Comunitat Valenciana i per a això agafàrem un mapa de la
Comunitat Valenciana i posarem al seu voltant tisores junt a un cartell que
posava “L’educació truncada”.
Al finalitzar
cada activitat se’ns donava una peça d’un trencaclosques. Quan vàrem rebre
l’ultima peça del trencaclosques la col·locàrem correctament i gaudirem del
poema que es formava.
La gimcana
poètica és un mitjà per desenvolupar les capacitats literàries de les persones
de la manera més agradable i entretinguda. És una bona eina per als xiquets i
apropar-les la poesia a través del joc,
el qual és un de les millores eines perque un xiquet aprenga i interioritze
allò que ha aprés.
Moltes vegades es fan trobades poètiques per llegir poemes en comú...etc. però no és atractiu
per a totes les persones ja que s’oblida que no totes les persones tenen la mateixa sensibilitat per a
la poesia , i per això és necessari que es facen activitats lúdiques com ho és
la gimcana poètica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada