Pàgines

dimarts, 13 de desembre del 2016

Ressenya SAC: Gimcana poètica.

Aquesta activitat es va realitzar durant la setmana d’activitats complementàries en les diferents classes de la Facultat de Magisteri. Quan vam arribar ens van distribuir en grups de deu persones, cadascú amb un color que identificara al seu grup, en el nostre cas el color verd. Després vàrem anar a la classe on es duria a terme primera activitat,la qual consistia en fer un cal·ligrama amb un poema per després provocar un somriure en els estudiants de la universitat i més tard posar-ho en un lloc visible de la facultat. Nosaltres vàrem fer un cal·ligrama amb el dibuix d’una merda, i el resultat va ser satisfactori, puix vàrem provocar molts somriures.



Per a la següent activitat haguèrem de fer dos cartells colorits amb cadascú un consell inventat amb la forma literària d’un refrany que foren destinats als mestres. després haguèrem de posar els cartells en un lloc visible de la universitat. Un dels nostres refranys era Bon docent, xiquet content.

Una vegada vam finalitzar aquesta activitat vam tindre que llegir entre tot el grup un poema de la forma més entusiasta i expresiva posible. Nosaltres vàrem recitar dos versos dos persones alhora mentres una altra persona del grup ens grabava.

Més tard fèrem una activitat en la qual haguèrem d’escollir una paraula de la que se'ns oferia i havíem de pensar en paraules que rimaren amb aquesta per després fer un poema amb les paraules. Escollirem la paraula flor i vam pensar dos paraules per cada component del grup. Vam intentar pensar paraules que a més de rimar amb la paraula flor tinguèren alguna relació amb aquesta per ficar-la en el poema. Les paraules les escriguèrem en xicotets fragments d’una cartolina verda i les ficàrem penjades d’una corda que eixia de la paraula “flor”. Per finalitzar aquesta activitat llegírem el poema a la professora i el penjàrem junt al cartell de la paraula “flor”.



Per últim férem una espècie de quadre creat amb objectes que trobàrem per fer una crítica a alguna cosa que no ens agradava. Nosaltres criticàrem els retallades en educació a la Comunitat Valenciana i per a això agafàrem un mapa de la Comunitat Valenciana i posarem al seu voltant tisores junt a un cartell que posava “L’educació truncada”.



Al finalitzar cada activitat se’ns donava una peça d’un trencaclosques. Quan vàrem rebre l’ultima peça del trencaclosques la col·locàrem correctament i gaudirem del poema que es formava.

La gimcana poètica és un mitjà per desenvolupar les capacitats literàries de les persones de la manera més agradable i entretinguda. És una bona eina per als xiquets i apropar-les la poesia a través del joc, el qual és un de les millores eines perque un xiquet aprenga i interioritze allò que ha aprés.


Moltes vegades es fan trobades poètiques per llegir poemes en comú...etc. però no és atractiu per a totes les persones ja que s’oblida que no totes les  persones tenen la mateixa sensibilitat per a la poesia , i per això és necessari que es facen activitats lúdiques com ho és la gimcana poètica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada