Pàgines

dimarts, 1 de novembre del 2016

Ressenya d'un llibre LIJ


"El jajilé azul"

He escollit el llibre anomenat “El jajilé azul” escrit per Úrsula Wölfel, està escrit en linea castellana i pertany a l’editorial de “El barco de Vapor”. Els temes clau que tracta el llibre són la soletat, la identitat, la por, el sentir-se volgut, les relacions de grup i la integració.




El llibre està situat en l’Àfrica, i ens parla d’un porc senglar que està sempre a soles perquè pensa que els demes porc senglars són molt lletjos, puix ell pensa que és diferent als altres. Però un dia va al llac i es ve reflexat en l’aigua i és en eixe moment quan s’adona de que és igual que els altres i es posa molt trist. Vol ser distint de com és i al veure un peix blau desitja ser blau com aquest. Al dia següent el seu desig es fa realitat i es torna blau. Això mateix succeeix quan desitja tindre el coll com la girafa, el cabell d’un lleó i les potes d’una estruç. El problema que té ara és que no sap quin animal és, i decideix anar a la ciutat amb la finalitat de que les persones li diguen el seu nom. Aleshores una xiqueta li diu que és un “jajilé blau”, en eixe moment es posa molt content, però més tard s’adona de que ja no pot fer moltes coses que li agradaven fer abans i comença a trobar a faltar el ser un porc senglar. Finalment, es posa a llitar i la sorpresa és que al dia següent és de nou un porc senglar i és posa molt feliç. 

L’autora d’aquest llibre, Úrsula Wöfel va escrivir aquest llibre perquè va tindre que fer front a una realitat com era la de la Segona Guerra Mundial, la qual va dificultar la seua joventut, però malgrat aquest va ser capaç de continuar endavant i va complir els seus desitjos, dedicar-se a escriure. 

Aquest llibre és un àlbum il·lustrat, destinat als primers lectors, encara que crec que seria millor que els xiquets el llegiren en companyia d’un adult perquè li ajude. Trobe que està massa bé per llegir-ho a l’aula amb els xiquets ja que es pot treballar moltes coses, sobre tot el tema de la identificació, ja que el porc senglar no té res clar qui és ell en realitat, per això aquest cada día desitja tindre una cosa diferent. També es pot treballar la valoració d’un mateix, puix el que li succeeix a l’animal és que no li agrada rés de si mateix, no és capaç de trobar alguna cosa que li agrade i aquest és molt important que des ben xicotets tots el tinguen clar, que han de trobar al menys una cosa que els agrade de si mateixos. Per últim, també es pot treballa el vore lo positiu dels demés ja que el poc senglar és capaç de veure una cosa positiva de cada animal, i així es com hem de ser nosaltres, que sigma capaços de fixar-nos en les coses positives del demés companys, no soles les negatives, d’aquesta forma la convivència a l’aula serà millor. 

Per concloure, quan es reflexiona el llibre i es parla de tots aquests valors, és molt important que la mestra parle de portar a la pràctica els valors amb exemples concrets, però té una gran importància que la mestra parle en nom de tota la classe, tant dels xiquets com de la mestra, ja que tots hem d’aprendre d’aquest llibre i tots podem millorar. 


María Baquero Argerich

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada