El dia 24 de novembre alguns alumnes
de segon de magisteri vam acudir a una activitat de la Setmana d'Activitats Complementàries
de la universitat de valència.
L'activitat era una gimcana poètica,
al principi vam formar grups, a cada grup se li assignava un color, i després
havien de passar per cinc proves, en passar cada prova la mestra ens donava un
tros del premi, és a dir un tros d'un poema, i finalment, en completar les cinc
proves , obtenies el premi complet.
El meu grup era el groc, i la
primera prova que vam realitzar es deia "traca de rimes" en què havíem
de fer un poema que tractés d'una paraula, la nostra paraula era
"alegria". La segona prova "poema Objecte protesta" amb un
objecte havíem de crear un poema. La tercera prova "cal·ligrama
feliç" havíem de fer un cal·ligrama que al veure-ho la gent, se sentís
feliç. La quarta prova "redolins de colors" amb pintura de colors havíem
de fer dos cartells amb frases sobre l'educació. Finalment, la cinquena prova
"versos Molt sentits" el grup teníem que llegir 1 poesia amb alegria,
tristesa, ira, etc.. segons el que et toqués. En completar totes les proves, i
obtenir tots els trossos del premi, vam poder observar que es tractava d'un
poema.
Aquesta activitat m'ha semblat molt
interessant i molt entretinguda, sobretot perquè com a futura mestra, he pogut
veure que és una forma divertida de treballar la cooperació a l'aula,
d'ensenyar als alumnes a esperar el seu torn, de fomentar la creativitat i
sobre tot de gaudir amb la poesia. A més, el fet que el premi fos un poema em
va semblar molt bonic i adequat.
Per això, considero que
aquesta activitat adaptada als nens i nenes podria ser un gran recurs amb la
qual es pot treballar la poesia a més d'aconseguir que els alumnes s'expressin
en valencià.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada