La Gimcana poètica va ser una activitat a la que vam assistir les alumnes de l’assignatura Formació Literària per a mestres durant la Setmana d’Activitats Complementàries de la Universitat de València. Aquesta activitat va estar organitzada per la nostra mestra Nuria Olmos.
Al meu parer, aquesta va ser una activitat molt interessant i entretinguda, ja que amb les diverses proves que s’havien de superar s’utilitzava la creativitat de cada participant del grup. A més a més, em pareix una activitat molt interesant per realitzar amb els alumnes per poder fomentar el seu interès per la lectura i per la poesia. Pel que fa a l’utilitat didàctica de la gimcana, pense que ajuda a desenvolupar la creativitat, el respecte mutu, el pensament crític, la tolerància, ja que hi ha que debatre quines idees són millors, l’ autoconeixement i d’altra banda, ajuda a adquirir un llenguatge determinat, i aporta entreteniment. A més, és important destacar la qualitat d’aquesta activitat per a ensenyar mitjançant la poesia, és a dir, l’alumnat aprèn a crear poesia però de manera creativa, divertida i innovadora.
Finalment, dir que deuria promoure’s molt més aquest tipus d’activitats, tant en l’àmbit escolar com en l’àmbit d’oci, ja que és una activitat molt interesant per ensenyar la poesia als més menuts i fer-los estimar-la. Cal destacar que aquesta activitat conté els tres principis fonamentals per a l’ Educació Literària, és a dir, té una estètica que atrau a l’alumnat, s’adequa al “lector” model i té el que s’anomena component educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada